Gruppeleder

Knut Ola Vang

Jeg er ordførerkandidat for Indre Fosen kommune og ber om din stemme ved valget 11. september.

Knut Ola Vang

Det viktigste for meg de fire neste årene er at vi klarer å etablere et enda bedre samarbeid mellom alle positive krefter i kommunen. Skal Indre Fosen i årene fremover bli et enda bedre sted å bo, der det beholdes og skapes arbeidsplasser, må vi jobbe godt sammen. Det klarer vi kun med et godt samarbeid, og god dialog mellom politikere, administrasjon, næringsliv, frivillighet og innbyggere. Jeg vil framsnakke samarbeid, og mener at vi sammen skal vi bli enda bedre!

De viktigste sakene for meg i neste periode er en god skole, en verdig eldreomsorg og en offensiv næringspolitikk.

Det er viktig for meg at alle barn og unge i Indre Fosen kommune gis lik rett, og lik mulighet til utdanning. Vi må derfor satse på skoler tilpasset fremtidens krav, både hva gjelder bygg og innhold. Videre må vi vektlegge kvalitet på undervisningen og tilbudet vi gir til barna våre. Jeg mener at en god skolegang gir et godt grunnlag for å lykkes senere i livet, og her har vi politikere et stort ansvar.

I årene fremover blir vi flere eldre, og jeg ønsker at det skal være trygt å bli gammel i Indre Fosen kommune. De eldste innbyggerne våre skal være trygge på at den dagen de trenger hjelp, så skal samfunnet stille opp. For å klare det må vi ha en eldreomsorg som er dimensjonert til å hjelpe alle, vi må gi deansatte mulighet til å få den kompetansen de trenger, og vi trenger politikere som vil prioritere midler til flere varme hender.

Indre Fosen kommune har i dag et variert og aktivt næringsliv. Om dette skal bestå må kommunen være bevisst sin rolle som tilrettelegger for næringslivet, og blir jeg ordfører vil jeg prioritere å arbeide med næringsutvikling.

Vi må legge til rette for næringsareal i hele kommunen, og gjøre det enklere å etablere enda flere bedrifter. I tillegg må vi jobbe for nok energi til kraftkrevende næringsvirksomhet.Næringslivet trenger også flere ansatte. Derfor vil boligtomterog attraktive fritidstilbud også være et satsningsområde for en fortsatt positiv utvikling.

Jeg håper du avgir din stemme ved valget 11. september, og jeg håper du gir din stemme til et parti og en ordførerkandidat som ønsker mer samarbeid, en god skole, en verdig eldreomsorg og en offensiv næringspolitikk!

Godt valg!